COOKIES

På willys.se använder vi cookies för att individanpassa webbplatsen. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du att cookies används. Läs mer

Vår affärsidé: Sveriges billigaste matkasse

Vanliga frågor

Här hittar du svar på vanliga frågor om Willys. Du kan också själv höra av dig till oss via formuläret längst ner på sidan.

Vanliga frågor

  • Jag kan inte logga in trots att jag har skapat inloggningsuppgifter, hur gör jag?

      

    Har du fått ett välkomstmejl av oss som en bekräftelse på din registrering? Om inte, testa att ansluta dig igen.

    Är det istället så att du kanske glömt eller råkat skriva fel användarnamn eller lösenord? Om du inte har valt ett eget användarnamn blev det automatiskt ditt tiosiffriga personnummer. Lösenord kan du lätt beställa nytt på länken ” Glömt lösenord eller användarnamn?” som finns under inloggningsfönstret. Här kan du även beställa en påminnelse om vad du har för användarnamn, det kan ju hända att det blivit tryckfel när man registrerade sig. Både nytt lösenord och ditt användarnamn skickas till den mejladress du har uppgett.

    Observera att om du har glömt både lösenord och användarnamn behöver du efterfråga ditt användarnamn först, för att sedan kunna beställa ett nytt lösenord. 

  • Hur kopplar jag mitt betalkort till Willys Plus?

      

    Du kopplar ditt betalkort framme i kassan i valfri Willys eller Willys Hemma-butik. Be personalen i kassan om hjälp så kopplar de betalkortet till Willys Plus på under minuten. Det kostar ingenting att koppla sitt kort till Willys Plus och du kan koppla fler än ett kort till Willys Plus.

    Fördelen med att koppla sitt betalkort till Willys Plus är att du inte behöver tänka på att identifiera dig som Willys Plus med din legitimation för att få alla rabatter.

    Du kan tyvärr inte koppla ditt betalkort till Willys Plus hemifrån.

  • Vad ska jag göra om jag inte är nöjd med en vara jag har köpt på Willys?

      

    Vi vill att du som handlar hos oss ska känna dig trygg och ha förtroende för oss på Willys. Därför jobbar vi hårt med kvalitet och produktsäkerhet, och strävar hela tiden efter att bli bättre.

    Skulle det mot förmodan vara fel på en vara du köpt hos oss, så får du självklart pengarna tillbaka.
    Vi har frukt- och gröntgaranti samt köttgaranti, där du får dubbla pengarna tillbaka om du inte är nöjd med kvaliteten. Vårt enda motkrav är att du återlämnar varan till butiken och visar ditt kvitto. Gäller reklamationen något av våra egna varumärken; Willys, Garant, Garant Eko, Eldorado, Func eller Fixa, är du välkommen att vända dig till Axfoods konsumentkontakt: 0771-87 67 70, eller använd dig av formuläret här.

  • Var hittar jag mitt Willys Plus-nummer?

      

    Du hittar ditt Willys Plus-nummer i det välkomstmejl du fick i samband med registreringen. Om du är självscanningskund hittar du ditt Willys+nummer i det brev du fick hemskickat. Du kan även ringa kundtjänst på 0771- 71 70 00 för att få ditt Willys Plus-nummer. 

Har du frågor om Willys Plus?
Som Willys Plus-kund får du varje vecka fler och bättre erbjudanden. Mer info om Willys Plus. Har du frågor hjälper vi på Willys Plus kundtjänst dig gärna.

De vanligaste frågorna har vi besvarat här. Hittar du inte ditt svar här är du välkommen att kontakta kundtjänst antingen via formuläret på denna sida eller på telefon. Vänligen ange alltid Willys Plus-nummer eller personnummer om du kontaktar kundtjänst via formuläret för snabbare hantering.

Telefon: 0771-71 70 00
Öppettider: Helgfria vardagar kl 8-17.


Vill du kontakta någon av våra butiker?
Gå till sidan Våra butiker och leta upp butiken du vill höra av dig till. Alla butiker har ett telefonnummer som du kan ringa.
 


Har du frågor eller synpunkter om vårt sortiment och våra butiker?
Då är du välkommen att kontakta vår konsumentkontakt via formuläret längre ner på denna sida. Observera att vi tyvärr inte kan ta emot jobbansökningar via vårt formulär. Är du intresserad av att jobba hos oss, gå till Jobba hos oss och läs mer.