COOKIES

På willys.se använder vi cookies för att individanpassa webbplatsen. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du att cookies används. Läs mer

Vår affärsidé: Sveriges billigaste matkasse

Willys Plus

Vanliga frågor

  • Hur ansluter jag mig till Willys Plus?

      

    Surfa in på willys.se/anslut eller ladda ner Willys-appen. Fyll i dina uppgifter – sedan är allt klart och du kan direkt börja handla med Willys Plus. Har du inte tillgång till dator eller smartphone kan vi hjälpa dig i butiken. Du kan också ringa till vår kundtjänst, 0771-71 70 00

  • Jag kan inte logga in trots att jag har skapat inloggningsuppgifter, hur gör jag?

      

    Har du fått ett välkomstmejl av oss som en bekräftelse på din registrering? Om inte, testa att ansluta dig igen.

    Är det istället så att du kanske glömt eller råkat skriva fel användarnamn eller lösenord? Om du inte har valt ett eget användarnamn blev det automatiskt ditt tiosiffriga personnummer. Lösenord kan du lätt beställa nytt på länken ” Glömt lösenord eller användarnamn?” som finns under inloggningsfönstret. Här kan du även beställa en påminnelse om vad du har för användarnamn, det kan ju hända att det blivit tryckfel när man registrerade sig. Både nytt lösenord och ditt användarnamn skickas till den mejladress du har uppgett.

    Observera att om du har glömt både lösenord och användarnamn behöver du efterfråga ditt användarnamn först, för att sedan kunna beställa ett nytt lösenord. 

  • Jag kan inte skapa inlogg till Willys Plus, varför?

      

    Kontrollera att du är registrerad Willys Plus-kund. Har din registrering gått igenom har du fått ett välkomstmejl av oss. Har du problem med att registrera dig kontrollera att samtliga obligatoriska uppgifter är ifyllda, dessa markeras med en *. Det går inte att använda specialtecken eller mellanslag varken i lösenord eller i användarnamn.  

    Om du redan är Willys Plus-kund och försöker skapa inloggningsuppgifter, observera att halva ditt Willys Plus-nummer redan är ifyllt av oss. Om du sen tidigare är självscanningskund är ditt Willys Plus-nummer inte detsamma som det nummer du hittar på ditt gamla självscanningskort. Ditt Willys Plus-nummer fick du via brevutskick tillsammans med ett nytt självscanningskort. Har du inte fått något brevutskick med ditt Willys Plus-nummer vänligen kontakta kundtjänst på 0771- 71 70 00. 

  • Det står att mitt personnummer redan är registrerat, varför?

      

    Detta beror antagligen på att du är självscanningskund hos oss. Samtliga av våra självscanningskunder blev automatiskt Willys Plus-kunder. Därför blir processen en annan när du ska skaffa ett inlogg. Klicka på ”Jag är Willys Plus-kund men saknar inlogg” på sidan www.willys.se/anslut. Här fyller du i det Willys Plus-nummer som du fick via brevutskick tillsammans med ett nytt självscanningskort. Har du inte fått något brevutskick med ditt Willys Plus-nummer vänligen kontakta kundtjänst på 0771- 71 70 00. 

    Om du inte är självscanningskund hos oss kan någon i din familj ha anmält dig som medsökande i deras Willys Plus-hushåll. I sådana fall har du mottagit ett välkomstmejl från oss, förutsatt att personen som la till dig i hushållet har uppgett din e-mejladress.

    Om du varken är självscanningskund eller blivit tillagd i ett befintligt Willys Plus-hushåll ber vi dig kontakta kundtjänst på 0771-71 70 00. 

  • Om jag får ett nytt bankkort, behöver jag koppla det på nytt till Willys Plus?

      

    Så länge du har samma kortnummer behöver du inte koppla ditt kort. När ditt bankkort/betalkort/kreditkort förnyas genom att utgångsdatum uppnåtts brukar de flesta banker behålla ditt kortnummer, så då är det nya kortet automatiskt kopplat. Om ditt gamla kort däremot har spärras eller att ett kort med nytt kortnummer utfärdas behöver du koppla det nya kortet till Willys Plus.

  • Jag vill byta användarnamn, hur gör jag?

      

    Vid skapande av inloggningsuppgifterna går det att välja användarnamn. Dessvärre kan man inte byta sitt användarnamn när man väl har valt ett, vilket beror på tekniska och säkerhetsmässiga skäl.

  • Jag har glömt mina inloggningsuppgifter. Hur gör jag?

      

    På både willys.se och appen finns möjlighet att beställa nya inloggningsuppgifter. Klicka på "Glömt användarnamn eller lösenord?" på inloggningssidan och nya uppgifter skickas till din e-post.

  • Jag har anslutit mig till Willys Plus men har ingen inloggning. Hur gör jag?

      

    Du går in på willys.se/anslut och klicka på "Jag är redan Willys Plus-kund och vill skapa inloggning". Därefter ska du ange det Willys Plus-nummer som du fick när du blev Willys Plus-kund, kontrollera att alla uppgifter stämmer samt ange ett lösenord.

  • Kan jag ansluta mig till Willys Plus utan e-postadress?

      

    Ja, genom att kontakta kundtjänst. Men för att kunna ta del av alla förmåner i Willys Plus krävs en e-postadress eftersom vi inte gör några utskick via post. Om du inte anger en e-postadress riskerar du därmed att gå miste om rabatter och erbjudanden.

  • Det står fel adress på Mitt Willys plus, hur ändrar jag?

      

    Vi hämtar våra uppgifter från PAR, Postens Adress Register. Därför står den adress du är folkbokförd på. Om du nyligen har flyttat kommer våra uppgifter också att ändras såsmåningom.

    Eftersom vi inte gör några postala utskick mer än välkomstbrevet och om du beställer nytt fysiskt Willys Plus-kort spelar adressen mindre roll. Men om du vill kan vi lägga in en annan adress åt dig, om du inte bor på den adressen som du är folkbokförd på. För att göra detta behöver du ringa kundtjänst på 0771- 71 70 00.

  • För vilka operativsystem fungerar appen?

      

    Vår Willys-app finns i dagsläget till iPhone och Android-telefoner. Du hittar appen i AppStore och Google Play. Sök efter Willys Plus. Appen är gratis och du använder samma uppgifter som på willys.se för att logga in. Appen fungerar inte på surfplattor utan 3G och den är inte heller optimerad för surfplattor överlag.

    I dagsläget finns ingen app för Windows. Istället rekommenderar vi er att använda vår hemsida som är utvecklad för att fungera i alla skärmar så som telefoner och surfplattor. 

  • Kan jag beställa ett medlemskort på Willys Plus?

      

    Eftersom Willys Plus är ett digitalt program behöver du inget medlemskort men vill du ändå ha ett kan du beställa det från kundtjänst.

  • Kostar det någonting att vara Willys Plus-kund?

      

    Nej, det är helt gratis.

  • Finns det någon åldersgräns för att ansluta sig till Willys Plus?

      

    Ja, du måste vara 18 år för att bli Willys Plus-kund.

  • Hur får jag veta vilka Willys Plus-erbjudanden jag har?

      

    Du kommer att få e-post varje vecka med ett urval av veckans erbjudanden. Du kan också se dina erbjudanden om du loggar in på willys.se eller i appen.

  • Var vänder jag mig om jag har fått fel Willys Plus-rabatt eller ingen rabatt alls?

      

    Vänd dig till din butik eller till kundtjänst för Willys Plus: 0771-71 70 00.

  • Vilka fördelar finns det med att ladda ner Willys Plus-appen och hur gör jag?

      

    Med hjälp av appen kan du smidigt kolla till exempel vilka erbjudanden du har och hur mycket du har handlat och sparat. Dessutom kan du skapa inköpslistor och dela dem med andra. Appen finns att ladda ner på Appstore eller Google Play.

  • Varför behöver jag inloggningsuppgifter till Willys Plus?

      

    Du behöver en inloggning för att ta del av aktuella erbjudanden, skapa och dela inköpslistor och för att kunna se hur mycket du har handlat och sparat.

  • Kan jag bli Willys Plus-kund om jag inte har svenskt personnummer?

      

    Ja, du kan bli Willys Plus-kund om du saknar svenskt personnummer. Däremot kommer du inte kunna nyttja programmet fullt ut då du inte kommer kunna skaffa inloggnignsuppgifter till Willys-appen och willys.se. Vill du ansluta dig kontaktar du vår kundtjänst på 0771-71 70 00 så hjälper vi dig. 

  • Hur registrerar jag mina köp på Willys Plus?

      

    Dina köp registreras automatiskt när du identifierar dig som Willys Plus-kund antingen med id, personnummer eller med betalkort som är kopplat till Willys Plus.

  • Hämtar ni några uppgifter från mitt bankkort om det är kopplat till Willys Plus?

      

    Nej. Vi sparar ditt kortnummer men det ligger krypterat i våra system.

  • Kan min familj vara med i samma Willys Plus?

      

    Absolut, alla i familjen som är över 18 år kan vara med. En person står som huvudsökande och övriga som medsökande och ni har ett gemensamt Willys Plus-hushåll.

  • Kan jag se hur mycket jag och min familj har handlat för på Willys?

      

    Ja, när du loggar in på willys.se eller i appen kan du se både hur mycket ni har handlat för och sparat, förutsatt att ni är med i samma Willys Plus-hushåll.

  • Hur behandlar Willys personuppgiftslagen?

      

    De personuppgifter som finns om dig kommer att hanteras i enlighet med personuppgiftslagens krav och kommer endast att lämnas ut till andra företag som Axfood/Willys samarbetar med för nödvändig behandling som t ex analys, tryck och distribution.

    När du lämnar dina personuppgifter till Axfood/Willys ger du ditt medgivande till Axfood/Willys att registrera och lagra köp samt disponera över den samlade köpinformationen samt behandla de angivna uppgifterna för ovan ändamål. Informationen lagras inte längre än nödvändigt för ovan uppgivna ändamål.

    Läs mer i villkor för Willys Plus

Har du frågor om Willys+?
Som Willys+kund får du varje vecka fler och bättre erbjudanden. Mer info om Willys+. Har du frågor hjälper vi på Willys+ kundtjänst dig gärna.

De vanligaste frågorna har vi besvarat här. Hittar du inte ditt svar här är du välkommen att kontakta kundtjänst antingen via formuläret på denna sida eller på telefon. Vänligen ange alltid Willys+nummer eller personnummer om du kontaktar kundtjänst via formuläret för snabbare hantering.

Telefon: 0771-71 70 00
Öppettider: Helgfria vardagar kl 8-17.


Vill du kontakta någon av våra butiker?
Gå till sidan Våra butiker och leta upp butiken du vill höra av dig till. Alla butiker har ett telefonnummer som du kan ringa.
 


Har du frågor eller synpunkter om vårt sortiment och våra butiker?
Då är du välkommen att kontakta vår konsumentkontakt via formuläret längre ner på denna sida. Observera att vi tyvärr inte kan ta emot jobbansökningar via vårt formulär. Är du intresserad av att jobba hos oss, gå till Jobba hos oss och läs mer.