Vår affärsidé: Sveriges billigaste matkasse

Willys+

Vanliga frågor

  • Hur ansluter jag mig till Willys+?

      

    Surfa in på willys.se/anslut eller ladda ner Willys+appen. Fyll i dina uppgifter – sedan är allt klart och du kan direkt börja handla med Willys+. Har du inte tillgång till dator eller smartphone kan vi hjälpa dig i butiken. Du kan också ringa till vår kundtjänst, 0771-71 70 00

  • Jag kan inte logga in trots att jag har skapat inloggningsuppgifter, hur gör jag?

      

    Har du fått ett välkomstmejl av oss som en bekräftelse på din registrering? Om inte, testa att ansluta dig igen.

    Är det istället så att du kanske glömt eller råkat skriva fel användarnamn eller lösenord? Om du inte har valt ett eget användarnamn blev det automatiskt ditt tiosiffriga personnummer. Lösenord kan du lätt beställa nytt på länken ” Glömt lösenord eller användarnamn?” som finns under inloggningsfönstret. Här kan du även beställa en påminnelse om vad du har för användarnamn, det kan ju hända att det blivit tryckfel när man registrerade sig. Både nytt lösenord och ditt användarnamn skickas till den mejladress du har uppgett.

    Observera att om du har glömt både lösenord och användarnamn behöver du efterfråga ditt användarnamn först, för att sedan kunna beställa ett nytt lösenord. 

  • Jag kan inte skapa inlogg till Willys+, varför?

      

    Kontrollera att du är registrerad Willys+kund. Har din registrering gått igenom har du fått ett välkomstmejl av oss. Har du problem med att registrera dig kontrollera att samtliga obligatoriska uppgifter är ifyllda, dessa markeras med en *. Det går inte att använda specialtecken eller mellanslag varken i lösenord eller i användarnamn.  

    Om du redan är Willys+kund och försöker skapa inloggningsuppgifter, observera att halva ditt Willys+nummer redan är ifyllt av oss. Om du sen tidigare är självscanningskund är ditt Willys+nummer inte detsamma som det nummer du hittar på ditt gamla självscanningskort. Ditt Willys+nummer fick du via brevutskick tillsammans med ett nytt självscanningskort. Har du inte fått något brevutskick med ditt Willys+nummer vänligen kontakta kundtjänst på 0771- 71 70 00. 

  • Det står att mitt personnummer redan är registrerat, varför?

      

    Detta beror antagligen på att du är självscanningskund hos oss. Samtliga av våra självscanningskunder blev automatiskt Willys+kunder. Därför blir processen en annan när du ska skaffa ett inlogg. Klicka på ”Jag är Willys+kund men saknar inlogg” på sidan www.willys.se/anslut. Här fyller du i det Willys+nummer som du fick via brevutskick tillsammans med ett nytt självscanningskort. Har du inte fått något brevutskick med ditt Willys+nummer vänligen kontakta kundtjänst på 0771- 71 70 00. 

    Om du inte är självscanningskund hos oss kan någon i din familj ha anmält dig som medsökande i deras Willys+hushåll. I sådana fall har du mottagit ett välkomstmejl från oss, förutsatt att personen som la till dig i hushållet har uppgett din e-mejladress.

    Om du varken är självscanningskund eller blivit tillagd i ett befintligt Willys+hushåll ber vi dig kontakta kundtjänst på 0771-71 70 00. 

  • Jag uppgav fel mejladress vid registrering, hur gör jag?

      

    I inloggat läge på hemsidan eller i appen kan du själv ändra din e-postadress under rubriken ”Mitt Willys+”. 

  • Jag vill byta användarnamn, hur gör jag?

      

    Vid skapande av inloggningsuppgifterna går det att välja användarnamn. Dessvärre kan man inte byta sitt användarnamn när man väl har valt ett, vilket beror på tekniska och säkerhetsmässiga skäl.

  • Jag har glömt mina inloggningsuppgifter. Hur gör jag?

      

    På både willys.se och appen finns möjlighet att beställa nya inloggningsuppgifter. Klicka på "Glömt användarnamn eller lösenord?" på inloggningssidan och nya uppgifter skickas till din e-post.

  • Jag har anslutit mig till Willys+ men har ingen inloggning. Hur gör jag?

      

    Du går in på willys.se/anslut och klicka på "Jag är redan Willys+kund och vill skapa inloggning". Därefter ska du ange det Willys+nummer som du fick när du blev Willys+kund, kontrollera att alla uppgifter stämmer samt ange ett lösenord.

  • Var hittar jag mitt Willys+nummer?

      

    I det välkomstmejl eller –brev du fick när du blev Willys+kund. Om du inte hittar ditt Willys+nummer kan du ringa till kundtjänst, så hjälper de dig.

  • Hur kopplar jag mitt betalkort till Willys+?

      

    Du kopplar ditt betalkort framme i kassan i valfri Willys eller Willys Hemma-butik. Be personalen i kassan om hjälp så kopplar de betalkortet till Willys+ på under minuten. Det kostar ingenting att koppla sitt kort till Willys+ och du kan koppla fler än ett kort till Willys+.

    Fördelen med att koppla sitt betalkort till Willys+ är att du inte behöver tänka på att identifiera dig som Willys+ med din legitimation för att få alla rabatter.

    Du kan tyvärr inte koppla ditt betalkort till Willys+ hemifrån.

  • Kan jag ansluta mig till Willys+ utan e-postadress?

      

    Ja, genom att kontakta kundtjänst. Men för att kunna ta del av alla förmåner i Willys+ krävs en e-postadress eftersom vi inte gör några utskick via post. Om du inte anger en e-postadress riskerar du därmed att gå miste om rabatter och erbjudanden.

  • Det står fel adress på Mitt Willys+, hur ändrar jag?

      

    Vi hämtar våra uppgifter från PAR, Postens Adress Register. Därför står den adress du är folkbokförd på. Om du nyligen har flyttat kommer våra uppgifter också att ändras såsmåningom.

    Eftersom vi inte gör några postala utskick mer än välkomstbrevet och om du beställer nytt fysiskt Willys+kort spelar adressen mindre roll. Men om du vill kan vi lägga in en annan adress åt dig, om du inte bor på den adressen som du är folkbokförd på. För att göra detta behöver du ringa kundtjänst på 0771- 71 70 00.

  • Till vilka telefoner fungerar Willys+appen?

      

    Vår Willys+app finns i dagsläget till iPhone och Android. Du hittar appen i AppStore och Google Play. Sök efter Willys+. Appen är gratis och du använder samma uppgifter som på willys.se för att logga in.

  • Vilken utrustning måste jag ha för att kunna logga in på willys.se?

      

    Willys.se är optimerad för de vanligaste webbläsarna. Har du en gammal webbläsare, som till exempel Internet Explorer 7, kan det hända att du inte kan logga in till ditt Willys+. Det finns en rad uppdaterade webbläsare att ladda hem gratis via internet. Gör detta så ska det fungera. Willys.se är även anpassad för att fungera på alla moderna mobiltelefoner och surfplattor.

  • För vilka operativsystem fungerar appen?

      

    Vår Willys+app finns i dagsläget till iPhone och Android-telefoner. Du hittar appen i AppStore och Google Play. Sök efter Willys+. Appen är gratis och du använder samma uppgifter som på willys.se för att logga in. Appen fungerar inte på surfplattor utan 3G och den är inte heller optimerad för surfplattor överlag.

    I dagsläget finns ingen app för Windows. Istället rekommenderar vi er att använda vår hemsida som är utvecklad för att fungera i alla skärmar så som telefoner och surfplattor. 

  • Kan jag beställa ett medlemskort på Willys+?

      

    Eftersom Willys+ är ett digitalt program behöver du inget medlemskort men vill du ändå ha ett kan du beställa det från kundtjänst.

  • Kostar det någonting att vara Willys+kund?

      

    Nej, det är helt gratis.

  • Finns det någon åldersgräns för att ansluta sig till Willys+?

      

    18 år för huvudsökande, 16 år för medsökande.

  • Hur får jag veta vilka Willys+erbjudanden jag har?

      

    Du kommer att få e-post varje vecka med ett urval av veckans erbjudanden. Du kan också se dina erbjudanden om du loggar in på willys.se eller i appen.

  • Får jag poäng när jag handlar med Willys+?

      

    Nej, istället för att ge bonus eller återbäring belönar vi dig på annat sätt. Exempelvis genom att ge dig fler och extra bra erbjudanden.

  • Var vänder jag mig om jag har fått fel Willys+rabatt eller ingen rabatt alls?

      

    Vänd dig till din butik eller till kundtjänst för Willys+: 0771-71 70 00.

  • Vilka fördelar finns det med att ladda ner Willys+appen och hur gör jag?

      

    Med hjälp av appen kan du smidigt kolla till exempel vilka erbjudanden du har och hur mycket du har handlat och sparat. Dessutom kan du skapa inköpslistor och dela dem med andra. Appen finns att ladda ner på Appstore eller Google Play.

  • Varför behöver jag inloggningsuppgifter till Willys+?

      

    Du behöver en inloggning för att ta del av aktuella erbjudanden, skapa och dela inköpslistor och för att kunna se hur mycket du har handlat och sparat.

  • Hur registrerar jag mina köp på Willys+?

      

    Dina köp registreras automatiskt när du identifierar dig som Willys+kund antingen med id, personnummer eller med betalkort som är kopplat till Willys+.

  • Hämtar ni några uppgifter från mitt bankkort om det är kopplat till Willys+?

      

    Nej. Vi sparar ditt kortnummer men det ligger krypterat i våra system.

  • Kan min familj vara med i samma Willys+?

      

    Absolut, alla i familjen som är över 16 år kan vara med. En person står som huvudsökande och övriga som medsökande och ni har ett gemensamt Willys+hushåll.

  • Kan jag se hur mycket jag och min familj har handlat för på Willys?

      

    Ja, när du loggar in på willys.se eller i appen kan du se både hur mycket ni har handlat för och sparat, förutsatt att ni är med i samma Willys+hushåll.

  • Kan man sätta in pengar på Willys+?

      

    Nej. Willys+ är inget betalkort utan endast ett lojalitetsprogram med fokus på att göra din matkasse ännu billigare.

  • Hur avslutar jag Willys+?

      

    Genom att kontakta kundtjänst på 0771-71 70 00.

  • Hur behandlar Willys personuppgiftslagen?

      

    De personuppgifter som finns om dig kommer att hanteras i enlighet med personuppgiftslagens krav och kommer endast att lämnas ut till andra företag som Axfood/Willys samarbetar med för nödvändig behandling som t ex analys, tryck och distribution.

    När du lämnar dina personuppgifter till Axfood/Willys ger du ditt medgivande till Axfood/Willys att registrera och lagra köp samt disponera över den samlade köpinformationen samt behandla de angivna uppgifterna för ovan ändamål. Informationen lagras inte längre än nödvändigt för ovan uppgivna ändamål.

    Läs mer i villkor för Willys+

Har du frågor om Willys+?
Som Willys+kund får du varje vecka fler och bättre erbjudanden. Mer info om Willys+. Har du frågor hjälper vi på Willys+ kundtjänst dig gärna.

De vanligaste frågorna har vi besvarat här. Hittar du inte ditt svar här är du välkommen att kontakta kundtjänst antingen via formuläret på denna sida eller på telefon. Vänligen ange alltid Willys+nummer eller personnummer om du kontaktar kundtjänst via formuläret för snabbare hantering.

Telefon: 0771-71 70 00
Öppettider: Helgfria vardagar kl 8-17.


Vill du kontakta någon av våra butiker?
Gå till sidan Våra butiker och leta upp butiken du vill höra av dig till. Alla butiker har ett telefonnummer som du kan ringa.


Har du frågor eller synpunkter om vårt sortiment och våra butiker?
Då är du välkommen att kontakta vår konsumentkontakt via formuläret längre ner på denna sida. Observera att vi tyvärr inte kan ta emot jobbansökningar via vårt formulär. Är du intresserad av att jobba hos oss, gå till Jobba hos oss och läs mer.