Om undersökningen
Varje år genomför vi en kundundersökning i samarbete med Nepa för att få veta mer om vad våra kunder tycker och tänker om sin matbutik. Svaren använder vi för att utveckla vårt sortiment och våra butiker så att vi kan bjuda på en ännu bättre butiksupplevelse. Årets undersökning startar 7 februari och pågår till och med vecka 12. På den här sidan kan du som bjudits in att delta i undersökningen få svar på vanliga frågor.
Varför gör Willys en kundundersökning?
Vi vill få bättre förståelse för hur våra kunder upplever våra butiker och hur vi kan utvecklas för att få ännu nöjdare kunder.
Hur går undersökningen till?
Undersökningen skickas via e-post till ett slumpvist urval av Willys Plus-kunder. I mejlet finns en länk till ett formulär som tar ca 15 minuter att fylla i. Undersökningen görs lokalt och du som blivit erbjuden att delta svarar på frågor som rör just din Willys-butik. Det är en sluten undersökning vilket innebär att det inte är möjligt att delta om man inte fått en e-postinbjudan.
Vilka är Nepa?
Willys kundundersökning genomförs i samarbete med undersökningsföretaget Nepa. Nepa har bred kompetens och erfarenhet inom marknadsundersökningar och har varit verksamma sedan 2006. Om du vill veta mer om Nepa och deras verksamhet kan du besöka deras hemsida www.nepa.com.
Hur vet man att det verkligen är Willys som har skickat inbjudan?
Willys kundundersökning genomförs i samarbete med undersökningsföretaget Nepa och inbjudningar skickas alltid via e-post. Inbjudan kommer från Nepa och i inbjudan står tydligt att undersökningen är ett samarbete mellan Willys och Nepa. Ersättningen för att delta i undersökningen är en värdecheck på 25 kronor att handla för i någon av våra butiker, inte en tävling om andra produkter, presentkort eller liknande.
Hur gör man vid tekniska problem med att delta i undersökningen?
Om du inte kommer till undersökningen när du klickar på knappen ”Svara på frågorna” eller inte kan se knappen i ditt mejl kan du kopiera länken som visas i mejlet och klistra in den i din webbläsares adressfält. Om du fortfarande inte kommer till undersökningen ber vi dig kontakta kundundersokning@willys.se.
Hur gör man för att dela med sig av sina åsikter utan att ha fått en inbjudan?
Vi tar självklart gärna emot dina synpunkter. Du når oss på kundundersokning@willys.se.
Se upp för bluffmejl!
Vi vill påminna om att det tyvärr kan cirkulera bluffmejl i vårt namn. Lämna aldrig ut bankuppgifter eller andra känsliga uppgifter och undvik suspekta länkar eller bilagor i dessa mejl.
Hur gör man för att inte delta i undersökningen?
Längst ner i mejlet med inbjudan om att delta i undersökningen finns en avskrivningslänk som du kan klicka på om du inte vill delta i undersökningen. Klickar du på denna länk får du inga fler mejl angående undersökningen. Om du inte hittar länken eller stöter på problem kan du kontakta kundundersokning@willys.se.
Hur gör man för att inte få några påminnelser om undersökningen?
Påminnelser skickas till deltagare som antingen inte har påbörjat undersökningen eller som har avbrutit den. Längst ner i mejlet med inbjudan om att delta i undersökningen finns en avskrivningslänk som du kan klicka på om du inte vill få några fler påminnelser.
Om du mot förmodan får påminnelser trots att du har genomfört undersökningen ber vi dig att kontakta vår support på kundundersokning@willys.se.
Får man någon ersättning för deltagandet?
Som tack för att du tagit dig tid att delta i vår kundundersökning får du en värdecheck på 25 kronor att handla för i någon av våra butiker. Värdechecken laddas digitalt på ditt Willys Plus-nummer. Det kan ta upp till tre veckor från att du slutfört undersökningen tills du får din ersättning. Skulle du efter tre veckor ännu inte ha mottagit din ersättning ber vi dig att kontakta oss på vår kundsupport på kundundersokning@willys.se.
Var vänder man sig med fler frågor eller synpunkter om undersökningen?
Om du inte hittat svaret på din fråga på denna sida eller har synpunkter gällande undersökningen ber vi dig att kontakta vår kundsupport på kundundersokning@willys.se.